نگارش انواع رزومه های انگلیسی تخصصی و حرفه ای

آموزش های مربوط به نگارش انواع رزومه های تخصصی و حرفه ای

می‌خواهید شغل‌تان را عوض کنید؟ اینجا راهنمایی می‌کنیم که چطور رزومه خوبی بنویسید.

  • Fazel Ahmadzadeh
  • جمعه ۱۹ مرداد ۰۳
  • ۱۹:۱۱

می‌خواهید شغل‌تان را عوض کنید؟ اینجا راهنمایی می‌کنیم که چطور رزومه خوبی بنویسید.

تغییر مسیر شغلی و آغاز یک حرفه جدید می تواند شما را با فرصت های هیجان انگیزی مواجه کند، امکان یادگیری مهارت های تازه را فراهم آورد و حتی منجر به افزایش درآمدتان شود. اما این تصمیم همیشه ساده نیست، خصوصا اگر قصد تغییر کامل حوزه کاری خود را دارید. به جز تحقیق و جستجوی فرصت ها، یک عامل بسیار مهم وجود دارد که قبل از اقدام باید به آن توجه کنید: به روزرسانی رزومه تان.

تهیه یک رزومه انگلیسی هوشمندانه و موثر، کلید اصلی برای نشان دادن توانایی های شما به کارفرمای آینده است. این رزومه باید به طور واضح بیان کند که چرا قصد تغییر شغل دارید، چه ارزش افزوده ای برای تیم و شرکت خواهید داشت و این تغییر چه اهمیتی برای شما دارد. نوشتن یک رزومه که داستان کاری شما را به طور کامل و منسجم بازگو کند، به شما کمک می کند تا به عنوان یک کاندید قوی تر ظاهر شوید.

ما به طور دقیق ۲۱۴ جوان ۱۸ تا ۲۴ ساله رو که در مدت کمتر از یک سال موفق به تغییر مسیر شغلی شدن، مورد بررسی قرار دادیم. تحلیل رزومه ها، مصاحبه با خود افراد و مدیران استخدام کننده، نشان داد که سه عامل اصلی در برجسته شدن این افراد و موفقیت رزومه آنها موثر بوده است.

1 - راستگویی بهترین سیاست است.

راستگویی بهترین سیاست است.کوشش برای تطبیق دادن تجربیات کاری قبلی با مهارت‌های فنی ضروری برای یک شغل در صنعت متفاوت، ممکن است رویکرد صحیحی نباشد. به جای این کار، با صداقت درباره سابقه کاری خود صحبت کنید و دلایل تغییر مسیر شغلی خود را تشریح کنید.

2 - اگر می‌خواهید در جستجوی کارفرمایان دیده شوید، از کلمات کلیدی مناسب در رزومه انگلیسی و پروفایل حرفه‌ای خود استفاده کنید.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که هوش مصنوعی در حال استفاده برای مقایسه زبان آگهی‌های شغلی با رزومه‌های متقاضیان است. برای اینکه هم توسط سیستم‌های خودکار و هم مدیران استخدام دیده شوید، باید از کلمات کلیدی که دقیقاً با نیازهای شغل جدید مطابقت دارند استفاده کنید. حتی اگر برخی از مهارت‌های فنی مورد نیاز را ندارید، می‌توانید مهارت‌های عمومی مثل ارتباط موثر، همکاری تیمی، و هوش هیجانی را که در آگهی ذکر شده و شما هم دارید، در رزومه خود برجسته کنید.

برای مثال، اگر در یک شرح شغل به دنبال افراد با مهارت‌های رهبری قوی هستند، اطمینان حاصل کنید که از واژه‌های «رهبری» یا «سرپرستی» در رزومه خود استفاده کنید تا نشان دهید که توانایی مدیریت یک تیم کوچک کارآموز یا رهبری یک پروژه مشخص را دارید.

در زمینه مشاغل تخصصی صنعت، استخدام‌کنندگان به دنبال کلمات کلیدی خاصی هستند که نشان‌دهنده تخصص فرد در حوزه‌های مرتبط با سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، حفاظت از اطلاعات سلامت (HIPAA) و طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD-10) باشد.

3 - شما آزادید از هر قالبی برای تنظیم رزومه خود استفاده کنید، یک روش واحد برای این کار وجود ندارد.

در آخر، وقتی به چیدمان رزومه می‌رسیم، تحقیقات ما نشان داده که یک الگوی ثابت و مناسب برای همه وجود ندارد. این یعنی شما می‌توانید با طرح‌ها و سبک‌های مختلف آزمایش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اما توجه داشته باشید که از طرح‌های خیلی پیچیده و شلوغ پرهیز کنید، چون ممکن است باعث حواس‌پرتی شود و برای سیستم‌های خودکار قابل خواندن نباشد.

پس از بررسی دقیق بهترین نمونه‌های موجود، چند توصیه‌ی اضافی برای ساختن رزومه‌ی شما، از ابتدای صفحه تا انتهای آن، تهیه کرده‌ایم.

با یک انگیزه نامه یا Personal Statement کوتاه شروع کنید

این یک معرفی مختصر است که باید شامل اطلاعاتی درباره خودتان، دلایل تغییر شغل، اهداف حرفه‌ای جدیدتان، نحوه انتقال تجربیات کاری پیشین به حوزه جدید و توانایی‌های شما برای این موقعیت باشد. این متن باید به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه استخدام کنندگان را جلب کند.

مدیران استخدام به ما گفتند که کلماتی که نشان‌دهنده توانایی، دستاورد، انطباق‌پذیری، توانایی تحلیل، کنجکاوی، خلاقیت، تفکر عمیق، استراتژی و کار تیمی هستند، برای آن‌ها مهم بودند.

Accomplished, achieved, adaptable, analytical, curious, creative, reflective, strategic, team player

اگرچه لازم است دلایل تغییر شغل خود را به طور کامل در نامه پوششی تشریح کنید، اما بیانیه شخصی جایی است که می‌توانید انگیزه‌های اصلی خود را به وضوح بیان کرده و تأکید نمایید.

نمونه کاورلتر یا بیانیه شخصی Personal Statement

من چهار سال است که به عنوان متخصص خدمات مشتری فعالیت دارم و در این مدت تجربه ارزشمندی در برقراری ارتباط موثر با مشتریان کسب کرده‌ام. علاقه مند به ورود به حوزه بازاریابی هستم و به تازگی دوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ام. توانایی درک نیازهای مشتریان و ارائه راهکارهای خلاقانه از جمله نقاط قوت من است که حاصل سال‌ها تجربه و علاقه به فناوری است.

مهارت های خود را در رزومه نشان دهید

در یک رزومه معمولی، اکثر افراد ابتدا تجربه کاری خود را برجسته می‌کنند تا به مدیران استخدامی تصویری واضح از سابقه حرفه‌ای خود ارائه دهند. با این حال، هنگامی که فرد قصد تغییر مسیر شغلی دارد، ممکن است مدیران استخدامی با نقش‌ها و مسئولیت‌های مرتبط با صنعت جدید آشنایی کافی نداشته باشند. بنابراین، هنگام تهیه رزومه، تمرکز اصلی باید بر روی مهارت‌های کسب شده در طول دوران حرفه‌ای باشد و نه صرفاً عناوین شغلی.

ما توصیه می‌کنیم روی مهارت‌هایی تمرکز کنید که در صنایع مختلف قابل استفاده هستند و ارزش بالایی دارند. این مهارت‌ها بیشتر شامل مهارت‌های نرم مانند حل مسئله، شیوه ارتباط، همکاری و پذیرایی از نظرات دیگران است. مهارت‌های سخت یا فنی مخصوص هر صنعت یا شغل هستند و برای انجام موفق کار لازم‌اند. این مهارت‌ها شامل استفاده از نرم‌افزارهای مثل اکسل، تحلیل داده، برنامه‌نویسی، ویرایش و تسلط بر فناوری می‌شود. اگر در کارهای قبلی از این مهارت‌ها استفاده کرده‌اید یا دوره‌هایی گذرانده‌اید، حتما ذکر کنید.

در این بخش، باید مهارت‌های اساسی و قابل انتقال خود را که برای موفقیت در نقش جدید حیاتی هستند، برجسته کنید. به جای توضیح وظایف روزانه، روی نتایج قابل اندازه‌گیری و تأثیری که در هر موقعیت شغلی ایجاد کرده‌اید، تمرکز کنید.

نمونه مهارت های قابل اندازه گیری

برنامه ریزی Planning

به عنوان نماینده خدمات مشتری، به بیش از صد نفر از مشتریان در فرایند خریدشان یاری رساندم و دو بار در سال به عنوان بهترین کارمند شناخته شدم.

مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای کامل کنفرانس سالانه شرکت بر عهده من بود که شامل رزرو محل برگزاری، انتخاب شرکت پذیرایی و مدیریت بودجه می‌شد.

مهارت کارگروهی Collaboration

در سال ۲۰۲۰، به تیم پروژه در سازماندهی و اجرای رویدادهای تبلیغاتی دیجیتال مربوط به کمپین تابستانی شرکت کمک کرد. همچنین، مسئولیت مدیریت ارتباطات با پنج مشتری خارجی مرتبط با این پروژه را داشت.

یک الگوی خبرنامه سازمانی را در پلتفرم طراحی گرافیکی کانوا ایجاد کردم که ماهانه به بیش از صد نفر از پرسنل شرکت ارسال می‌شود.

مهارت حل مشکل Problem-solving

برای بهبود کارایی تیم پشتیبانی مشتری، پاسخ های خودکار ایمیل متناسب با انواع شکایت مشتریان طراحی کنید تا بتوانند به سرعت شکایات را دسته بندی و اولویت بندی نمایند.

در شیفت‌های صبح زود استارباکس با مشتریانی که به شدت تحت فشار بودند و رفتارهای پر استرس از خود نشان می‌دادند مواجه بودم. در این شرایط یاد گرفتم که چگونه به سرعت و با نوآوری مشکلات آن‌ها را در زمینه‌های صورتحساب، نارضایتی و تاخیر در سفارش حل کنم.

مهارت نوشتن Writing

بیش از ۵۰۰ مطلب برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک، لینکدین و توییتر تهیه و منتشر شد. همچنین، محتواهای ایمیل برای خبرنامه داخلی شرکت تولید گردید.

به عنوان خبرنگار دانشجویی در دانشگاه فعالیت داشتم و موفق به نگارش بیش از ۲۰ مقاله شدم.

 

روی تجربه کاری Work Experience که با موقعیت شغلی مرتبط است، تمرکز کنید

بعد از قسمت مهارت‌ها، می‌توانید به شیوه‌ای سنتی‌تر، سابقه کاری مرتبط خود را شرح دهید. این بخش را کوتاه کرده و تنها به تجربیاتی که مهم‌ترین توانایی‌های حرفه‌ای شما را نشان می‌دهد، اختصاص دهید. سعی کنید نقش‌ها و مسئولیت‌هایی را برجسته کنید که نشان می‌دهند شما برای این شغل جدید مناسب هستید و به مدیر استخدام یک تصویر کامل از مسیر حرفه‌ای خود ارائه دهید.

هنگام نوشتن سابقه کاری خود، فقط روی وظایف روزانه تمرکز نکنید. در عوض، بر دستاوردها و مسئولیت های خود در آن نقش خاص تأکید کنید. این مهم است زیرا کارفرمایان بالقوه ممکن است بخواهند بدانند که شما چه چیزی می توانید به آنها ارائه دهید و صرفاً تکرار وظایف شغلی شما این را نشان نمی دهد.

مطالعات ما نشان می‌دهد که استفاده از اعداد و آمار برای تقویت ادعاهای شما بسیار موثر است. اگر در فروش موفق به کسب رشد قابل توجهی شدید، حتما میزان افزایش را با ذکر درصد بیان کنید. به عنوان مثال: "مدیریت به دلیل توانایی من در فروش بیشتر محصولات به مشتریان از من تقدیر کرد. این موفقیت منجر به افزایش 21 درصدی فروش در فروشگاه شد."

وقتی درباره دستاوردهاتون می‌نویسید، از استفاده از فعل‌های عمل‌گرا مثل "مدیریت کردن"، "هماهنگ کردن"، "یاد گرفتن" و "نظارت کردن" دریغ نکنید. مثلا: "یاد گرفتم که خیلی سریع با مشتریان ارتباط برقرار کنم و اعتماد آن‌ها را جلب کنم و سه بار در سال ۲۰۲۲ به عنوان بهترین کارمند تیم شناخته شدم."

Managed, coordinated, learned, oversaw

اگر در سابقه کاری‌تان یک یا دو سال وقفه وجود دارد، لازم است دلیل آن را به طور واضح بیان کنید. می‌توانید هرگونه فعالیت حرفه‌ای آزاد یا کار موقت را که در این مدت انجام داده‌اید، شرح دهید. شاید به دلیل شرایط شخصی مانند مراقبت از پدر یا مادر بیمار یا مشکلات سلامتی، مجبور به ترک کار شده باشید. با صداقت درباره شرایط صحبت کنید و توضیح دهید که چه چیزهایی از این تجربه آموخته‌اید. به عنوان مثال: "در طول این مدت بیکاری، با شرکت در کلاس‌ها، موفق به اخذ گواهینامه XYZ شدم."

مثالی از نحوه بیان گپ در رزومه

  • از آوریل تا جولای 2022، به طور تمام وقت از مادرم که عمل سختی کرده بود مراقبت کردم.
  • علاوه بر رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی مادر، کارهای خانه را هم انجام می‌دادم. این شامل هماهنگی برای ویزیت پزشک، تهیه دارو و غذا، مدیریت پول و هزینه‌های مربوط به مراقبت می‌شد.

 

کلیه تجربیات آموزشی Education مرتبط با زمینه کاری خود را به طور کامل شرح دهید

مدارک تحصیلی خود را از آخرین مدرکی که کسب کرده‌اید تا اولین مدرک، به صورت مرتب شده بر اساس تاریخ دریافت لیست کنید.

برای نشان دادن توانایی‌های خود در زمینه مورد نیاز این شغل، مدارک تحصیلی، دیپلم‌ها و گواهینامه‌های مرتبط را ارائه دهید. همچنین، برای اثبات درک عمیق شما از موضوعات مرتبط، جزئیات دوره‌ها و واحدهای درسی را به صورت کامل شرح دهید.

CERTIFICATIONS

Beginner and Advanced Google Analytics, Google Analytics Academy Feb 2022 – May 2022

  • Courses included data collection and processing, configurations and setting up dashboards, customizing data, analyzing data, and advanced marketing tools.

Digital Marketing Skills, LinkedIn Learning Jan 2022

  • Courses included foundations in digital marketing, SEO optimization, content marketing, email marketing, branding, and paid marketing strategies.

EDUCATION

BA, Business administration, ABC College June 2015 – May 2019

  • President, Student Entrepreneurship Society
  • Member, Student Ultimate Frisbee League

تغییر مسیر شغلی نیاز به زمان و تلاش دارد. در ابتدا ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما صرف وقت برای تنظیم رزومه به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی بهتر برای تغییر شغل آماده شوید و خود را به عنوان یک فرد با اعتماد به نفس، آگاه از توانایی‌های خود و قوی به کارفرمایان بالقوه معرفی کنید. از الگوها و نمونه‌های ارائه شده استفاده کنید تا بتوانید مراحل اولیه استخدام را با موفقیت پشت سر گذاشته و نظر مدیران استخدام در صنایع مختلف را به خود جلب کنید.

 

  • نمایش : ۴۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نگارش رزومه و سی وی انگلیسی برای رشته ها و مشاغل مختلف
    رزومه تحصیلی و آکادمیک
    رزومه شغلی و حرفه ای
    نویسندگان