نگارش انواع رزومه های انگلیسی تخصصی و حرفه ای

آموزش های مربوط به نگارش انواع رزومه های تخصصی و حرفه ای

10 نکته برای نوشتن رزومه انگلیسی حرفه ای

  • Fazel Ahmadzadeh
  • دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲
  • ۱۵:۳۳

10 نکته برای نوشتن رزومه انگلیسی حرفه ای

10 نکته برای نوشتن رزومه انگلیسی حرفه ای که به شما کمک می کند تا شغل مورد نظر خود را به دست آورید.

رزومه، کلید ورود شما به دنیای فرصت های شغلی

رزومه فارسی یا انگلیسی در طول فرآیند استخدام، ابزاری حیاتی برای کارفرمایان جهت آشنایی با  متقاضیان و سنجش تناسب آن ها با موقعیت شغلی است. یک رزومه حرفه ای، خوانا، خلاصه‌ای از دستاوردها، مهارت ها و تجربیات مرتبط شما را به کارفرمایان ارائه می دهد. یادگیری نحوه نمایش صحیح سوابق تان در رزومه، به شما کمک می کند تا تأثیر مثبتی بر کارفرمایان بالقوه بگذارید.

در این مقاله، 10 نکته کلیدی برای نوشتن یک رزومه عالی به شما ارائه می دهیم.

10 نکته بسیار کلیدی در نگارش رزومه و CV انگلیسی

چند نکته کلیدی برای نگارش رزومه برای کمک به شما در سازماندهی و طراحی رزومه شما.

1. یافتن کلمات کلیدی در آگهی شغلی

بهترین نقطه شروع برای نوشتن رزومه، خواندن دقیق آگهی‌های شغلی است که به آن‌ها علاقه‌مند هستید. با درخواست برای مشاغل مختلف، هر شرح شغلی را برای کلمات کلیدی که نشان می‌دهد کارفرما به دنبال چه چیزی در یک نامزد ایده‌آل است، مطالعه کنید. این کلمات کلیدی را در صورت مرتبط بودن در رزومه خود بگنجانید.

به عنوان مثال: اگر برای شغلی به عنوان کدگذار صورت‌حساب پزشکی درخواست می‌دهید، کارفرما ممکن است کلمات کلیدی مانند «کدگذاری»، «ارائه مطالبات»، «رعایت قوانین» یا «مدیریت حساب‌های دریافتنی» را در شرح شغل ذکر کند. به هر چیزی که در بخش‌های «نیازمندی‌ها» یا «صلاحیت‌ها» ذکر شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر مهارت‌هایی را دارید که کارفرمایان به دنبال آن هستند، می‌توانید این اصطلاحات را در بخش‌های تجربه یا مهارت‌های رزومه خود اضافه کنید.


تماس برای نوشتن رزومه انگلیسی


2. نمونه های رزومه مرتبط با صنعت خود را بررسی کنید

هنگام نوشتن رزومه، ممکن است برای الهام گرفتن و یادگیری بهترین روش ها، نمونه های رزومه هایی از صنعت خود را مطالعه کنید. نمونه ها، مثال های مفیدی از رزومه های با کیفیت بالا هستند که در صنعت و عنوان شغلی شما استفاده می شوند. در حالی که روش های زیادی برای استفاده از نمونه های رزومه وجود دارد، سه نکته اصلی برای جستجو وجود دارد:

  • سادگی Simplicity: نمونه های رزومه ساده و سرراست هستند زیرا کارفرمایان زمان کمی برای بررسی رزومه شما دارند، بنابراین خوانایی کلید است.
  • ایجاز Brevity: ممکن است متوجه شوید که هر بخش از نمونه رزومه کوتاه و مختصر است، از جمله بخش خلاصه و شرح تجربیات. گنجاندن تنها مهم ترین و مرتبط ترین اطلاعات به این معنی است که کارفرمایان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد شما دریافت کنند و به سرعت تناسب شما را برای این پوزیشن درک کنند.
  • اعداد Numbers: همچنین ممکن است متوجه شوید که اغلب در بخش شرح وظایف نمونه های رزومه، معیارهایی وجود دارد زیرا کارفرمایان شرح وظایف قابل اندازه گیری بسیار علاقه مند هستند. به عنوان مثال، یک نقطه در زیر شرح تجربه برای یک دستیار اداری: "پردازش 100 قرارداد با فروشندگان و اجرای یک فرآیند استاندارد، که منجر به کاهش 90 درصدی مغایرت های قرارداد شد" را نشان می دهد.

۳. از یک فونت حرفه‌ای استفاده کنید:

برای نگارش رزومه خود از یک فونت ساده و خوانا مانند Arial یا Times New Roman استفاده کنید. اندازه فونت را بین ۱۰ تا ۱۲ تنظیم کنید. انتخاب یک فونت واضح و خوانا، ظاهر حرفه‌ای‌تری به رزومه شما می‌بخشد.

فضای خالی اضافی را کاهش دهید یا حذف کنید:

با این کار، برای خواننده رزومه، تمرکز صرفا روی محتوای رزومه به جای فضای خالی آسان‌تر می‌شود. می‌توانید با افزایش اندازه فونت به ۱۲ نقطه و احتمالا اضافه کردن بخش‌های اختیاری مانند "نکات برجسته شغلی"، "مهارت‌ها" یا "جوایز و دستاوردها" فضای خالی را کاهش دهید.

۴. تنها اطلاعات مرتبط را درج کنید

در حالی که ممکن است سابقه کاری یا تحصیلی گسترده‌ای داشته باشید، مهم است که رزومه خود را تا حد امکان مختصر نگه دارید، بدون اینکه اطلاعات کلیدی را حذف کنید. اگر رزومه شما شامل اطلاعات قدیمی یا نامرتبط باشد، مانند شغل‌های بیش از ۱۰ سال پیش یا مدارک و دستاوردهای جزئی، ممکن است حواس کارفرما را از اطلاعات کلیدی منحرف کند. یک نمونه از مواردی که باید حذف شود، معدل پایین یا گواهینامه‌ای در یک زمینه نامرتبط است.

بر اساس نیازمندی‌های آگهی شغلی، تنها تجربیات کاری، دستاوردها، تحصیلات و مهارت‌های مرتبط با کارفرما را درج کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های مورد نیاز را با خواندن دقیق آگهی شغلی پیدا کنید.

اولویت بندی اطلاعات مهم در رزومه خود باعث برجسته شدن مهارت‌ها و دستاوردهای کلیدی می‌شود. این ممکن است به معنای ایجاد یک رزومه مهارتی به جای رزومه زمانی (Chronological) باشد که بر چگونگی کسب مهارت‌ها و تجربیات لازم برای این موقعیت از طریق نقش‌های قبلی شما تمرکز دارد.

5 . با زبانی پویا بنویسید

رزومه خود را با استفاده از زبان پویا و بدون کلمات اضافی بنویسید. این به معنای استفاده از کلمات قدرتمند مانند «achieved»، «earned»، «completed» یا «accomplished» است. اگر رزومه شما خیلی طولانی است یا خواندن آن سخت به نظر می‌رسد، بهتر است جملات را کوتاه‌تر کنید یا ایده‌ها را خلاصه‌تر بیان نمایید.

برای مثال، ممکن است شرح شغلی داشته باشید که می‌گوید: «در طول مدت کارم در شرکت آزادی، چندین پروژه تیمی را رهبری کردم و به هر یک از اعضای تیم با وظایف مختلف مرتبط با هر پروژه کمک کردم.» شما می‌توانید این مثال را به روش زیر کوتاه‌تر و قوی‌تر کنید:

«رهبری ۱۰ پروژه تیمی، از جمله اجرای سیستم جدید فروش، و کمک به ۵ عضو تیم برای رسیدن به الزامات و مهلت‌های پروژه با دقت ۹۵ درصد.» نسخه بازنگری‌شده همان ایده‌ها را در مورد دستاوردهای شما منتقل می‌کند، در حالی که از زبان پویاتر استفاده می‌کند و نتایج شما را به صورت کمی بیان می‌نماید.

6 . جلب توجه به دستاوردهای مهم در رزومه

فهرست کردن وظایف شغلی در بخش "تجربه کاری" دیگر کافی نیست. برای نگارش یک رزومه حرفه‌ای، باید مهم‌ترین دستاوردهای خود را در هر نقشی که داشته‌اید، شناسایی و برجسته کنید. در صورت امکان، از اعداد و ارقامی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت خود در رسیدن به آن اهداف یا دستاوردها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید یک بخش جداگانه با عنوان "دستاوردها Achievements" یا "مهارت‌ها Skills" در نظر بگیرید تا موفقیت‌های برجسته خود را در تحصیلات، حرفه، فعالیت‌های داوطلبانه یا سایر تجربیات برجسته کنید.

7 . آیا بخش های غیر ضروری در رزومه شما وجود دارد؟

هنگام استفاده از قالب رزومه یا ایجاد رزومه شخصی، ممکن است متوجه شوید که برخی از بخش های توصیه شده را نیاز ندارید. برای مثال، اگر فارغ التحصیل از دانشگاه یا دبیرستان هستید و هنوز موقعیت شغلی حرفه ای نداشته اید، می توانید بخش سابقه کاری را با دوره های مرتبط، دستاوردهای تحصیلی و سایر تجربیات مانند کارآموزی یا پروژه های فوق برنامه جایگزین کنید. همچنین اگر در پر کردن بخشی با بیش از دو مورد مشکلی دارید، ممکن است ترکیب کردن بخش ها برای شما مفید باشد.

8 . تنظیم حاشیه مناسب برای رزومه

به طور معمول، می توانید از حاشیه یک اینچی در تمام طرفین رزومه خود با فاصله تک خط بین خطوط استفاده کنید. اگر فضای خالی زیادی دارید، خطوط را با فاصله ۱.۱۵ یا ۱.۵ خط تنظیم کنید. همچنین، اگر پر کردن رزومه برایتان دشوار است، می توانید حاشیه ها را کمی افزایش دهید، اما مطمئن شوید که از دو اینچ تجاوز نکند.

۹- ویرایش نهایی Proofread:

پیش از ارسال رزومه خود، چندین بار آن را ویرایش کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ غلط املایی یا گرامری وجود ندارد. در حالی که می توانید از چندین برنامه و ابزار ویرایشگر استفاده کنید، همچنین مفید است که از دوستان یا همکاران مورد اعتماد خود بخواهید تا رزومه شما را بررسی کنند. برای یک شخص ثالث بی طرف، نگاه کردن به رزومه شما از دید کارفرما برای یافتن راه هایی برای اصلاح یا بهبود آن مفید است.

۱۰. برای مشاغل مختلف، رزومه‌های متفاوتی بسازید

قبل از درخواست شغل، از خود بپرسید: "آیا پیدا کردنِ اینکه من واجد شرایط هستم را برای این کارفرما تا حد ممکن آسان کرده‌ام؟"  اگر برای شغلی با الزامات خاص درخواست می‌دهید، ممکن است برای نشان دادن کامل صلاحیت‌های خود، به نسخه‌ی دیگری از رزومه نیاز داشته باشید. بر اساس شرایط هر شغل، مشخص کنید که از کدام رزومه استفاده کنید.  با نهایی کردن یک رزومه برای هر موقعیت شغلی، می‌توانید تماس‌های بیشتر، مصاحبه‌ها و پیشنهادهای شغلی بیشتری دریافت کنید.

 

  • نمایش : ۵۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نگارش رزومه و سی وی انگلیسی برای رشته ها و مشاغل مختلف
    رزومه تحصیلی و آکادمیک
    رزومه شغلی و حرفه ای
    نویسندگان