نگارش انواع رزومه های انگلیسی تخصصی و حرفه ای

آموزش های مربوط به نگارش انواع رزومه های تخصصی و حرفه ای

رزومه نویسی: مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم (Soft Skills vs. Hard Skills)

  • Fazel Ahmadzadeh
  • سه شنبه ۲۱ فروردين ۰۳
  • ۱۲:۲۷

رزومه نویسی: مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم

سافت اسکیل در مقابل هارد اسکیل (Soft Skills vs. Hard Skills)

نویسنده مطلب: فاضل احمدزاده – متخصص رزومه نویسی انگلیسی

در آگهی های استخدام، کارفرمایان اغلب به ترکیبی از مهارت های سخت و نرم نیاز دارند. مهارت های سخت به دانش و آموزش فنی خاص مرتبط هستند، در حالی که مهارت های نرم ویژگی های شخصیتی مانند رهبری، ارتباطات یا مدیریت زمان هستند. هر دو نوع مهارت برای عملکرد موفقیت آمیز و پیشرفت در اکثر مشاغل ضروری هستند.

در زیر، تفاوت بین مهارت های سخت و نرم، نمونه هایی از هر کدام و نحوه برجسته کردن مهارت های خود در رزومه انگلیسی و مصاحبه را توضیح خواهیم داد.

مهارت های سخت یا هارد در مقابل مهارت های نرم یا سافت

تفاوت های کلیدی بین مهارت های سخت و نرم نحوه به دست آوردن و استفاده از آنها در محیط کار است. مهارت های سخت اغلب از طریق تحصیلات یا آموزش های خاص به دست می آیند. آنها شامل مهارت هایی مانند استفاده از یک دستگاه خاص، نرم افزار یا ابزار دیگر می شوند.

مهارت های نرم بیشتر به عنوان ویژگی های شخصیتی دیده می شوند که ممکن است در طول زندگی خود برای توسعه آنها تلاش کرده باشید. زمانی که زمان خود را مدیریت می کنید، با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنید یا برای اولین بار با یک موقعیت دشوار روبرو می شوید، از آنها استفاده می شود.

مهارت های سخت چیست؟

مهارت های سخت، که همچنین به عنوان مهارت های فنی شناخته می شوند، دانش یا آموزش فنی است که از طریق هر تجربه زندگی، از جمله در حرفه یا تحصیلات خود به دست آورده اید. برای نمونه:

  • اگر در بخش خدمات غذایی یا خرده فروشی کار کرده اید، ممکن است نحوه استفاده از سیستم فروش را بدانید.
  • اگر در یک دوره حسابداری شرکت کرده اید، ممکن است نحوه استفاده از Microsoft Excel را بدانید.
  • اگر یک زبان خارجی را خوانده اید، ممکن است بتوانید آن را به طور روان صحبت کنید.

هر شغلی به مهارت های فنی خاصی نیاز دارد که مخصوص آن صنعت است. به عنوان مثال، اگر می خواهید به عنوان یک معمار کار کنید، باید نحوه استفاده از نرم افزار طراحی را بدانید. شورای ملی هیئت های ثبت نام معماران (NCARB) همچنین نیازمند مجوز برای معماران است. NCARB آزمون ثبت نام معماری را برگزار می کند، مجموعه ای از آزمون ها که برای معماران ضروری است و مهارت های فنی مختلف مورد نیاز برای کار را آزمایش می کند.

بسیاری از صنایع دیگر چنین آزمون‌هایی را انجام می‌دهند و نیازمند دانش و مهارت‌های قبلی هستند که برای موفقیت در شغل ضروری هستند. کارفرمایان دیگر ممکن است امکان آموزش مهارت های فنی خاص را در محل کار داشته باشند.

مهارت های نرم چیست؟

مهارت های نرم عادات و ویژگی های شخصی هستند که نحوه کار شما، به تنهایی و با دیگران را شکل می دهند. ارتباط موثر، برای مثال، یک مهارت نرم کلیدی است که بسیاری از کارفرمایان به دنبال آن هستند. برخی دیگر از آنها شامل قابلیت اطمینان، کار گروهی موثر و گوش دادن فعال است.

مهارت های نرم برای حرفه شما و در حین جستجوی شغل ضروری هستند. در حالی که مهارت های سخت برای انجام موفقیت آمیز وظایف فنی در یک شغل ضروری هستند، مهارت های نرم برای ایجاد یک محیط کاری مثبت و کاربردی ضروری هستند. به همین دلیل، کارفرمایان اغلب به دنبال افرادی هستند که دارای مهارت های نرم و سخت اثبات شده باشند. برخی از کارفرمایان ممکن است ترجیح دهند نامزدهایی را انتخاب کنند که مجموعه مهارت های نرم قوی تری نسبت به مهارت های سخت داشته باشند، زیرا مهارت های نرم گاهی اوقات توسعه آنها دشوارتر است.

برای مثال، ممکن است به دنبال شغلی در بخش منابع انسانی باشید، اما دانش قبلی در مورد ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها نداشته باشید. اگر مراجعی دارید که می توانند بر اثربخشی مهارت های نرم شما مانند همدلی، ذهن باز و ارتباطات تأیید کنند، کارفرما ممکن است شما را بر نامزد دیگری که مهارت های سخت او قوی تر است اما از همان سطح مهارت های نرم برخوردار نیست، انتخاب کند.

لیست مهارت های نرم در رزومه انگلیسی

برخی از مهمترین مهارت های نرم مورد تقاضا عبارتند از:

  • صداقت Integrity
  • قابلیت اطمینان Dependability
  • ارتباط موثر Effective communication
  • ذهن باز Open-mindedness
  • کار گروهی Teamwork
  • خلاقیت Creativity
  • حل مسئله Problem-solving
  • تفکر انتقادی Critical thinking
  • انعطاف پذیری Adaptability
  • سازماندهی Organization
  • تمایل به یادگیری Willingness to learn
  • همدلی Empathy

چگونه مهارت های سخت (Hard Skills) و نرم (Soft Skills) را در رزومه خود بگنجانید

هنگام به روز رسانی یا ایجاد رزومه خود، ممکن است به فکر اضافه کردن بخشی با عنوان "مهارت ها" باشید که در آن توانایی های مرتبط با موقعیت شغلی مورد نظر را برجسته کنید. این کار به ویژه برای موقعیت هایی که نیازمند مهارت های فنی خاصی هستند، بسیار مهم است.

برای یافتن سرنخ در مورد اینکه چه مواردی را در بخش مهارت های خود بگنجانید و اولویت بندی کنید، حتما آگهی شغلی که برای آن درخواست می دهید را به دقت بررسی کنید. مهارت های سخت و نرمی که کارفرمایان دوست دارند ببینند، ممکن است در بخش های " الزامات (Requirements)"، "تحصیلات (Education)" یا "مهارت های مورد نظر (Desired Skills)" آگهی ذکر شده باشد.

هر دو مهارت سخت و نرم برای موفقیت در شغل ضروری هستند.  اگرچه افراد این مهارت ها را به روش های مختلف به دست می آورند و توسعه می دهند، اما می توانید قبل از درخواست برای شغل، هر دو مهارت سخت و نرم را بیاموزید و تقویت کنید. یک رزومه نویس حرفه ای می تواند به شما در افزودن مهارت های سخت و نرم به رزومه تان کمک کند.

  • نمایش : ۲۷
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نگارش رزومه و سی وی انگلیسی برای رشته ها و مشاغل مختلف
    رزومه تحصیلی و آکادمیک
    رزومه شغلی و حرفه ای
    نویسندگان