نگارش انواع رزومه های انگلیسی تخصصی و حرفه ای

آموزش های مربوط به نگارش انواع رزومه های تخصصی و حرفه ای

طول رزومه انگلیسی شما باید چقدر باشد؟

  • Fazel Ahmadzadeh
  • جمعه ۱۷ فروردين ۰۳
  • ۰۲:۵۳

طول رزومه انگلیسی شما باید چقدر باشد؟

نویسنده مطلب: فاضل احمدزاده - متخصص نگارش رزومه انگلیسی

اگر برای یافتن بهترین روش‌های نگارش رزومه، زمانی را صرف تحقیق کرده‌اید، ممکن است شنیده باشید که داشتن یک رزومه یک صفحه‌ای ضروری است. 

با وجود مزایای یک رزومه Resume مختصر و یک صفحه‌ای، تعیین طول مناسب برای رزومه لزوماً به سادگی نگارش آن در یک صفحه نیست.

اولویت با خوانایی و کیفیت محتوای رزومه است و پس از آن به طول آن پرداخته می‌شود.

در این مقاله، تعداد صفحات مناسب برای یک رزومه را بررسی می‌کنیم، پنج راهنمای کلی را که می‌تواند به شما در یافتن طول مناسب برای رزومه کمک کند، مرور می‌کنیم و زمان‌هایی را که رزومه‌های طولانی‌تر قابل قبول هستند، مورد بحث قرار می‌دهیم.

رزومه انگلیسی شما باید چند صفحه باشد؟

به طور ایده‌آل، یک رزومه باید یک صفحه‌ای باشد - به ویژه برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان جدید و متخصصان با یک تا ۱۰ سال سابقه کار.

دلیل این استاندارد آن است که کارفرمایان و مدیران استخدام معمولاً فقط چند ثانیه برای بررسی رزومه انگلیسی شما وقت دارند، بنابراین باید تا حد امکان مختصر و مفید، مرتبط‌ترین و تاثیرگذارترین اطلاعات را ارائه دهید.

قوانین مربوط به طول رزومه در طول سال‌ها تکامل یافته است، اما اصول اولیه همچنان ثابت باقی مانده است. برای اکثر متقاضیان کار، یک تا دو صفحه کافی است. برای افرادی با بیش از ۲۵ سال سابقه کاری مرتبط و مداوم یا افرادی که در زمینه‌هایی مانند دانشگاه یا پزشکی فعالیت می‌کنند، سه صفحه مناسب است. - مری مورگان، SHRM-CP

اگر سال‌ها تجربه مرتبط دارید که منجر به رزومه‌ای چند صفحه‌ای می‌شود، آیا برای کارفرمایان قابل قبول است؟

پاسخ صریح به این سوال مثبت است. با این حال، اگر رزومه شما به دو یا حتی سه صفحه کشیده می‌شود، چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

هر چه مختصرتر، بهتر

برقراری ارتباط با مهم‌ترین و مرتبط‌ترین اطلاعات خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امری حیاتی است. استخدام‌کنندگان و کارفرمایان تنها لحظات کوتاهی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا رزومه شما برای این موقعیت مناسب است یا خیر، فرصت دارند. با رعایت این اصل، نسبت به هر نکته‌ای که در رزومه خود وارد می‌کنید، انتقادی باشید. در اینجا چند راه برای مختصرتر کردن رزومه شما آورده شده است:

  • به جای اینکه تمام وظایف هر پوزیشنی را که در هر شرکتی داشته‌اید، ذکر کنید، در نظر بگیرید که دو تا سه مورد از دستاوردهای قابل اندازه‌گیری (در صورت امکان) را به صورت خلاصه بنویسید.
  • از استفاده از کلمات اضافی مانند «that»، «the»، «a»، «an» و «like» خودداری کنید.
  • حذف تجربیات یا اطلاعاتی (مانند جزئیات بخش تحصیلات یا اولین شغل‌ها) را در نظر بگیرید که ممکن است برای موقعیتی که برای آن درخواست می‌دهید، مرتبط نباشد.
  • برای درک بهتر آنچه کارفرما ممکن است در رزومه شما به دنبال آن باشد و کلمات کلیدی بالقوه‌ای که باید درج شوند، شرح وظایف شغل را مطالعه کنید.

چه زمانی رزومه‌های دو صفحه‌ای (یا بیشتر) قابل قبول هستند؟

اضافه کردن صفحه دوم برای انتقال تجربیات کلیدی، دستاوردها، پروژه‌ها یا سایر اطلاعات مرتبط که نشان‌دهنده صلاحیت‌های مستقیم شما برای یک نقش است، کاملاً برای کارفرمایان قابل قبول است.  از طرف دیگر، اگر این دو صفحه پر از اطلاعات نامرتبط مانند وظایف شغلی غیرمرتبط یا سرگرمی‌ها باشد، این می‌تواند دلسردکننده باشد و باعث شود درخواست شما نادیده گرفته شود.

اگرچه به دلیل داشتن تجربه بیشتر، نامزدهای سطح بالاتر مانند مدیران تمایل به داشتن رزومه‌های طولانی‌تر دارند، سطح شغلی لزوماً نشانگر تعداد صفحات یک رزومه نیست. در حالی که متخصصان ارشد ممکن است یک رزومه یک صفحه‌ای بسیار خوب طراحی شده با محتوای مختصر و مرتبط داشته باشند، دانشجویان نیز ممکن است دو صفحه پر از پروژه‌های کاربردی، دوره‌های آموزشی، تجربیات رهبری و کارآموزی داشته باشند.

هنگام تصمیم‌گیری در مورد طول رزومه، کلید ایجاد یک سند تا حد امکان مختصر، مرتبط و خوانا است. در صورت امکان، یک صفحه را انتخاب کنید، اما نه به قیمت خوانایی. صرف نظر از اینکه رزومه شما یک یا چند صفحه باشد، طول آن در درجه دوم محتوای با کیفیت و وضوح بالا قرار دارد.

  • نمایش : ۲۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نگارش رزومه و سی وی انگلیسی برای رشته ها و مشاغل مختلف
    رزومه تحصیلی و آکادمیک
    رزومه شغلی و حرفه ای
    نویسندگان