نگارش انواع رزومه های انگلیسی تخصصی و حرفه ای

آموزش های مربوط به نگارش انواع رزومه های تخصصی و حرفه ای

چگونه با نداشتن تجربه، یک رزومه عالی بنویسیم؟

  • Fazel Ahmadzadeh
  • پنجشنبه ۱۶ فروردين ۰۳
  • ۰۰:۰۸

چگونه با نداشتن تجربه، یک رزومه عالی بنویسیم؟

نویسنده مطلب: فاضل احمدزاده متخصص نگارش رزومه انگلیسی

نوشتن اولین رزومه فارسی یا انگلیسی ، گام مهمی در آغاز هر حرفه جدیدی به شمار می‌رود. این فرصتی است تا به کارفرما نشان دهید که چرا شما یک کاندیدای عالی هستید و چگونه خود را برای موفقیت در اولین شغل‌تان آماده کرده‌اید.

زمانی که برای اولین بار وارد بازار کار می‌شوید و رزومه‌ای بدون سابقه کاری می‌سازید، می‌خواهید بر تجربیات دیگری که به شما در توسعه مجموعه‌ای حرفه‌ای از مهارت‌ها کمک کرده است، تمرکز کنید. همچنین در این رزومه باید بر نقاط قوت خود تأکید کرده و تحصیلات‌تان را برجسته نمایید.

در این مقاله، ما با ارائه نکات و مثال‌هایی به شما کمک می‌کنیم تا با نداشتن تجربه کاری، رزومه‌ای قدرتمند و گیرا بسازید.

تجربیات کاری Word Experience که باید در اولین رزومه خود بگنجانید:

پس از چند سال کار، بخش "سابقه کاری" رزومه شما، بخش اعظم آن را پر خواهد کرد. تا آن زمان، مهم است که چگونگی تقویت مهارت‌های مرتبط با شغلی را که برای آن درخواست می‌دهید، به اشتراک بگذارید و بر تجربیاتی که اخلاق کاری شما را نشان می‌دهند، تأکید نمایید.

در اینجا چند نمونه از تجربیاتی که ممکن است بخواهید در اولین رزومه خود بگنجانید، آورده شده است:

  • مشاغلی مانند آرایشگری یا منشی
  • فعالیت‌های فوق برنامه، مانند باشگاه‌ها و ورزش‌ها
  • کارآموزی یا دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت
  • کار داوطلبانه

نوشتن رزومه Resume با تجربه کم یا بدون تجربه، لزوماً نباید آزاردهنده باشد. بهترین راه برای ایجاد رزومه‌ای که توجه کارفرما را جلب کند، تمرکز بر مهارت‌های قابل انتقال (مهارت‌هایی که می‌توان در موقعیت‌های مختلف شغلی به کار برد) است.

به روش‌های غیرسنتی‌ای که از طریق کار داوطلبانه، سرگرمی‌ها یا پروژه‌های مدرسه، تجربه کسب کرده‌اید، فکر کنید.

ممکن است در مشاغل کوچکی مانند نگهداری از کودک یا نگهداری از خانه کار کرده باشید که در آن‌ها قابلیت اطمینان، وقت‌شناسی و مهارت حل مسئله خود را ثابت کرده‌اید. (مری مورگان – کارشناس مدیریت منابع انسانی)

حتماً مهارت‌هایی را که در هر نقشی توسعه داده‌اید، به ویژه مهارت‌هایی که در آگهی استخدام ذکر شده است، برجسته کنید. همچنین در این بخش باید هر گونه دستاورد تحصیلی‌ای که به آن افتخار می‌کنید، مانند پیشرفت‌هایی که در طول زمان داشته‌اید یا اهداف خاصی که به آن‌ها رسیده‌اید، ذکر کنید.

چگونه در رزومه بدون سابقه کار Skills، مهارت‌های خود را برجسته کنیم؟

هدف از رزومه برای اولین شغل، نشان دادن ارزش شما به عنوان یک کارمند و این است که به کارفرمایان بگویید که استخدام شما چگونه به نفع شرکتشان خواهد بود:

۱. شرح وظایف شغل را با دقت بررسی کنید.

با دقت شرح وظایف شغل را بررسی کنید و به هر مهارت خاص یا الزاماتی که دارید و می توانید برآورده کنید، توجه داشته باشید. در ابتدا ممکن است درک اینکه چگونه شغل فعلی شما با شغلی که برای آن درخواست می دهید مطابقت دارد، دشوار باشد؛ بنابراین، سعی کنید روی دستاوردهای معناداری که تأثیرگذار هستند، تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر پرستار بچه هستید و برای بچه هایی که از آنها نگهداری می کنید، برنامه ریزی کرده اید تا آنها را در انجام کارها و فعالیت ها سر وقت نگه دارید، این می تواند به خوبی به محیط کار شما منتقل شود. این می تواند نشان دهد که شما فردی سازمان یافته و وقت شناس هستید.

۲. مهارت های سخت و نرم خود را برجسته کنید.

به خاطر داشته باشید که کارفرمایان به دنبال ترکیبی از مهارت های نرم (Soft Skills) و مهارت های سخت (Hard Skills) هستند. مهارت های نرم توانایی هایی هستند که می توانید تقریباً در هر موقعیتی از آنها استفاده کنید، مانند رهبری تیمی، ارتباط کلامی یا مدیریت خود. مهارت های سخت یا فنی، مهارت هایی هستند که از طریق آموزش تخصصی یا آموزش ضمن کار مانند تسلط به نرم افزارهای مرتبط با صنعت یا تسلط به زبان خارجی به دست می آورید. اگر دوره آموزشی یا گواهینامه هایی دارید، می توانید آنها را نیز در رزومه خود بگنجانید، که می تواند به کارفرمای شما نشان دهد که با انگیزه هستید و به دنبال این موقعیت شغلی هستید.

یک نکته مهم: در رزومه خود صداقت داشته باشید. ممکن است وسوسه شوید جزئیات را برای جلب توجه مدیر استخدام، بزرگنمایی کنید، اما بهتر است در مورد نداشتن تجربه کاری خود صادق باشید. صداقت واقعاً بهترین سیاست است. — مری مورگان، SHRM-CP

هنگام استخدام برای مشاغل سطح پایین، اکثر کارفرمایان مهارت های نرم را بر مهارت های سخت ترجیح می دهند زیرا آموزش مهارت های نرم دشوارتر است. اگر هنوز تمام مهارت های سختی که برای یک موقعیت نیاز دارید را پرورش نداده اید، اشکالی ندارد. با به اشتراک گذاشتن اینکه شما قادر به ایجاد مهارت های جدید و یادگیری فرآیندهای جدید هستید، کارفرمایان ارزش شما را به عنوان یک کارمند بالقوه جدید تعیین می کنند.

۳. فقط اطلاعات مرتبط با شغل را درج کنید.

اطمینان حاصل کنید که فقط اطلاعاتی را درج کنید که بیشترین ارتباط را با شغل دارند. به عنوان مثال، اگر برای شغل دستیار اداری درخواست می دهید، در مورد اینکه چگونه نقش شما به عنوان پرستار بچه به بهبود مهارت های مراقبت از کودکانتان کمک کرده است، بحث نکنید، اما می توانید به اشتراک بگذارید که چگونه این تجربه به شما در پرورش مهارت های مدیریت زمان و توانایی انجام چند کار به طور همزمان کمک کرده است. با بازنگری رزومه خود برای هر شغلی که درخواست می دهید، اطمینان حاصل کنید که کارفرما می تواند تعیین کند که چگونه نقاط قوت شما با نیازهای آنها مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر برای یک موقعیت دستیار اداری درخواست می دهید، می توانید مهارت های زیر را درج کنید:

  • مدیریت زمان
  • مهارت های سازماندهی
  • حل مسئله
  • خدمات مشتری
  • گوش دادن فعال
  • مایکروسافت اکسل
  • مدیریت ایمیل

 

  • نمایش : ۲۹
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نگارش رزومه و سی وی انگلیسی برای رشته ها و مشاغل مختلف
    رزومه تحصیلی و آکادمیک
    رزومه شغلی و حرفه ای
    نویسندگان